Välkommen till Blansch Motorsport´s blogg



- Här kan du följa mitt äventyr på och utanför banan...





söndag 9 november 2008

En dag i garaget...

Avslutade garagedagen med att skruva i rallycrossbilen, gjorde både det ena och andra. Det närmar sig slutet, sakta men rätt säkert =)

När det mesta på motorn var gjort som jag kunde göra så tvättade jag och Peter av rallybilen.



När gavelplattan var på plats så satte jag dit lite övriga grejor.

Och efter det var det dags för monteringen av gavelplattan. Blir så mycket roligare och trevligare å meka när det är lite rent och snyggt =)




Sedan lackerade jag några av de resterande delarna till blocket/motorn.

Och så här blev det efter lite färg på det, ser lite trevligare ut iaf =)

Idag så har jag ägnat min "lediga" tid i garaget, rätt så härligt att man har nåt att göra på söndagarna. Det blir lätt så att man blir "slöer" annars och hela dagen är förstörd. Så jag bestämde mig istället för att fixa i ordning blocket till RC:n lite m.m. Såhär såg det ut innan jag råkade måla till det lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Packningarna fannns;) Du ska ha 8v sa dom;) Men du ALDRIG igen att jag frågar efter Saab grejer;) Hahah

Anonym sa...

Men sedär så bra du, det låter kanoners det. Får tacka för hjälpen, och du. Nej du ska aldrig mer behöva stå ut med den sköna känslan av att fråga om saker till en så vacker bil, hahah. Men tack så mycket iaf :)

Anonym sa...

Hahaha! Lär dej köra Volvo<3