Välkommen till Blansch Motorsport´s blogg



- Här kan du följa mitt äventyr på och utanför banan...





torsdag 12 februari 2009

Ojsan, uppdatering?


Då har det varit lite dåligt med uppdateringen av bloggen på ett tag, kan bara skylla på att orken inte har funnits till att uppdatera "skiten"
Det har hänt både det ena och det andra under dessa två veckor som gått, en folkracebil har sålts av i behov av pengar till rallycrossbilen. Och ska jag vara ärlig så var det rätt gott att bli av med en av dessa "problembilar". Suget till att köra folkrace just nu är inte speciellt stort, och glad är jag för det.

Även 2 toppar har gjorts färdigt för leverans till nya ägare. Och min topp till rallycrossmotorn har hamnat längre upp i landet för ommodifering. Jag tror att motorn blir kanon, förhoppningsvis ska den orka med lite bättre en än "rapp" B-motor, men felinställda Zenith-Strombergare, läckande ventiler, 3 " system, ihop slaget till 1" , lagerknack och ett toklättat svänghjul? Men man vet ju inte, återstår och se. Men man kan ju hoppas :)

Arbetet på själva bilen har varit rätt lugnt det senaste, lite fälgar har lackerats i behov av sysselsättning. Även rattstången har flyttats ner några cm, så nu är komforten kanon, hoppas även körglädjen blir den samma.

Nu ska jag försöka skärpa till mig med uppdateringarna och förhoppningsvis lyckas med att uppdatera allt eftersom.

//Jocke

Inga kommentarer: