Välkommen till Blansch Motorsport´s blogg



- Här kan du följa mitt äventyr på och utanför banan...





lördag 9 januari 2010

Plötsligt tillbaka...

Då var man tillbaka här efter en längre periodpaus, kanske för länge? Men men, så blir det. Allt kan man ju inte orka med under dagarna. Men i garaget har det väl inte stått riktigt lika still, men inte långt ifrån. Även där har det varit ett längre uppehåll på ca 2 månader, orken fanns bara inte att skruva med rallycrossbilen.

Vad har nu hänt sedan sist jag skrev nåt här? Jo detta:

Rallycrossbilen har startats upp och testkörts, dock inte nån längre bit då växellådan rasade. Det var detta som gjorde att man tappade gnistan totalt, fanns inte nåt sug efter att få klart bilen.

Så istället inhandlades en folkracebil till som jag och Anton skulle dela på, den gjordes fräsch och fullt fungerande, vi anmälde oss till vår hemma tävling, Kräftfajten. Skulle bli kul att få köra igen, vi var laddade nåt så in i... Men vad händer, efter Anton kört 1,5 varv så rasar växellådan, totallåst, det visade sig sedan vara ett lager som skurit och att pinjongen lossnat.
Det är nog inte meningen att vi ska hålla på med motorsport, har oftast riktigt bra koll på grejorna med lik förbannat går det sönder, så detta var nästa snedsteg i våran tävlingsfattiga karriär.

Men så är det, några måste ju ha oflyt med. Månaderna gick och plötsligt en kväll då jag skulle försöka sova fick jag ett sånt grymmt sug efter att skruva igen, ville få den dära biljävlen att funka, vill kunna ut och känna känslan av att få tävla i en "riktig" bil som man själv byggt, och där hamnade jag, i garaget!

Så nu är det bara en koppling och nya hjullager som skall sättas dit, sen ska det gå att testköra igen, sen får vi se vad nästa motgång blir, för det kommer la säkert fler, eller har det vänt nu?
Det återstår att se!



2 kommentarer:

B i t t e sa...

Äntligen tillbaka på banan då? :-) KLart du kommer att greja detta, gäller bara att inte ge upp!
Mamma hejar på dig ju...

Jocke sa...

Jovisst, jag hoppas det blir så att man orkar bygga klart, man är ju trots allt jäkligt sugen på att köra, men det sista av byggandet är motigt :(
Bra mamma, nån som gör det :)